Kui eesmärgiks oleks klikke püüda, siis peaksin selle postituse kirjutamata jätma. Vahel oleks tark oma suu kinni hoida – olen seda ikka ja jälle elus õppinud. Ometi on minus mingi külg, mis peab pidevalt endale asju mõtestama ja siis ka teistele valjuhäälselt “lahti pakkima” seda filosoofiat, mida ajuke on välja genereerinud. Nii ma siis räägin, teades, et selle postitusega kaotan mõned kliendid. Ma räägin välja, kuidas me Roosa Vaarikana tavaliselt töötame: 12 aasta jooksul on umbes 8% kliente, kellega oleme füüsiliselt kodulehe asjus kohtunud (eelkõige nende kinnituseks), 20%, kellega oleme paar telefonikõnet teinud (eelkõige nende kinnituseks) ja ca 90% kliente, kellega oleme suhelnud ja toimetanud AINULT meilitsi, st kirjalikke kanaleid pidi. (Need protsendid ei peagi andma kokku 100, sest on “kombo-variante”). Aga vot, selline on statistika – ja tead, mis? Me oleme ülimalt õnnelikud ja täiesti teadlikud selle statistika üle. Selgitan, miks me nii töötame.
Tavaline agentuur peab kontorit uhkes hoones (üür + “olmekulud”). Seal on koos inimesed (palgad, puhkused, ühissündmused, suur turundus ja suuremad mahud ja muu toredus, mis kliendi jaoks on lisakulu). Sinna kutsutakse kohvile ja veedetakse “esimene tasuta tund”, aga me ju teame, et see ei ole tasuta – projekti hinnapakkumine on selline, et peab katma kenasti kõik selle. Ja ainuüksi nende faktide tõttu on niimoodi, et meie hinnapakkumine võib olla 1500 eur ja teine samaväärne töö maksab 3500 eur (ainuüksi ärimudeli toetamise pärast). Me ei räägi siin sisulisest vahest – on projektid, mis algavad näiteks 5000 eurost ja mida meie mikroettevõte ei teegi – me tajume selle ära ja suuname sõbralikult suuremate agentuuride juurde. Kuid kui räägime väike-ettevõtetest, kel vaja kvaliteetse isikupärase veebiga või e-poega turule tulla, siis saame pakkuda tänu oma töömudelile parimat hinna-kvaliteedi suhet.
Kuidas see telefoni-värk siia puutub? No vaata, telefoni teel on tore “sulle müüa”, Sind veenda, usaldust luua. Ma arvan, et oskan seda ka – senised kõned on olnud edukad. Aga kõned aitavadki rohkem “esimese sooja kontakti loomisel”, need EI AITA sugugi kaasa veebilehe kiiremale valmimisele, struktuuri planeerimisele, üksikvigade parandamisele ega isegi mitte kiirreageerimist vajavate olukordade lahendamisele – sms, Messengeri chat või e-maili vestlus on igal juhul kindlam ja kiirem moodus selliste asjade lahendamiseks. Nõnda jääb soovidest kirjalik märk maha ja saad olla kindel, et kõik asjad saavad päriselt ka tehtud, mitte ei mattu kusagile segajate vahele.
KUI Sa oled telefoni-inimene, on mugav haarata päevas 200 korda toru, et “ajada pidevalt asju” – ma saan sellest aru; sõidad autoga, võtad kõne; lendad ühelt objektilt teisele, võtad kõne. Jah, SULLE on see mugav, sest saad mure südamelt ära rääkida just sel hetkel, kui sulle sobis, just sellisel moel, et “nüüd pidi küll aru saama ja consider it DONE”. Aga vaata korra oma veebilehe tegijat – kas tema istub kontoris, telefon käes ja ootab su kõnet, et siis vajalikul hetkel su lehele logida, seal operatiivselt toimetada ja siis sulle kirjeldada, mis ta tegi, et oodata su järgmist kõnet, mil oled muudatused üle vaadanud? Alguses ehk küll, aga sa ei saa talle enam paari aasta (või kuu) pärast helistada, sest ta on kas
a) läbi põlenud,
b) tegevusala vahetanud või
c) selle oma “väiksematele kõnekeskuste mutrikestele” andnud ja ise kõrgema astme juhiks saanud.
Ma räägin Sulle, kuidas mina (ja meie perefirma töötab):
7:00 äratus, hommikusöök ja muu olme, logistika [ei saa vastata Su kõnele, aga leian hetke meiliks vahel]
8:00 põhitöö Tamme Gümnaasiumis (olen toredate inimestega jagatud kabinetis, majas on 450 armsat õpilast ja 50 kolleegi, kellest väga suur osa käib igapäevaselt meilt läbi. [ei saa vastata Su kõnele, aga leian hetke meiliks ALATI]
12:30 lõuna sealsamas töökohal
17:00 sõit põhitöölt lasteaedadesse, trennid jms logistika [ei saa vastata Su kõnele, aga leian hetke teha sulle VOICE]
19-20 kvaliteetaeg perega kodus, nt õhtusöök
21-00:00 töötan RoosaVaarika projektidega peamiselt “kodukontoris” [ei saa vastata Su kõnele, Sest sa loodetavasti puhkad või magad VÕI minu ülejäänud pere magab]
Paneme “mudelisse” veel selle tohutu spämmkõnede laviini, mis läbi käib – no ei haara käsi neid kõnesid võtma sellistel PRIME-TIME’del, mil tegelen kliendile, näiteks Sinule, just parajasti väga isikupärase veebilehe loomisega. Palun, palun lase töötada 🙂 Ära muretse – olles people-pleaser, ei ole mul võimalik kvaliteedis ja kliendisuhtluses järeleandmisi teha; Ma ei saa isegi päevi järjest, rääkimata nädalatest, eirata Su meile (ega isegi kõnesid), aga saan ehk vältida olukordi, mis jõuaksid sinnani, kus keegi pettub – selles, et ma piisavalt palju ei suuda telefoni teel pläkutada ja teen ettepaneku suhelda projektialaselt kirjalikul teel.
Meie number on 5591 4107 – helista, ära karda 😉 Aga tea seda, et kui oled “uus klient” ja valid telefoni esimeseks kontaktiks, jäädes kõne ajal kindlaks, et soovid ka edaspidi kindlasti pigem telefonitsi asja ajada, siis sorry, aga ma tõenäoliselt pakun viisakalt Sulle oma konkurendi teenust 😉